Google Data Studio komt uit bèta

Het twee jaar oude gratis rapportage- en datavisualisatieplatform van Google, Google Data Studio, is nu algemeen beschikbaar.

Integraties en dataverbindingen. Data Studio, nu onderdeel van Google Marketing Platform, heeft native integraties met Google Analytics, Google Ads, Display & Video 360, Search Ads 360, YouTube Analytics, Google Sheets en Google BigQuery. Marketeers kunnen ook verbinding maken met honderden andere niet-Google-databronnen.

Er is ook een reeks dataverbindingen van bedrijven zoals Supermetrics, een leverancier van digitale analyses en rapportagetools, ontstaan om marketeers te helpen gegevens uit meerdere bronnen naar Data Studio te halen.

Meer nieuwe functies. In de afgelopen twee jaar heeft Google steeds meer functies en mogelijkheden aan Data Studio toegevoegd. Vanaf deze maand hebben gebruikers van het Google Marketing Platform (GMP) toegang tot Data Studio-rapporten in andere GMP-producten, waaronder Analytics, Optimize en Tag Manager. In augustus heeft Google onder andere de mogelijkheid toegevoegd om gegevens uit meerdere bronnen te combineren in een enkele grafiek of tabel met data blending (zie hierboven).

Google zegt dat miljoenen mensen het product nu gebruiken.